Homo sapiens olarak, insan türü olarak bizler; tüyleri olan, çatlakları, bir miktar yağ dokusu, kırışıklıkları ve “bugünün toplumu tarafından kabul edilmeyen ya da beğenilmeyen” yüzlerce özelliği olan bir türüz. Hepimiz farklılıklarımızla, kimilerinin kusur diyeceği yönlerimizle ve kendimize has özelliklerimizle eşsiziz. Bacaklarının görünümünden rahatsız olan ve bana gelen kadın hastalarıma şöyle diyorum: “Bu sizde bir sorun değil, bu onun (eşinin ya da sevgilisinin) sorunu.” Eğer görüntüsünden memnun değilseniz ya da ağrı, ödem gibi başka şikâyetleriniz varsa, elbette hoş geldiniz.
Geçmişte ve ne yazık ki hâlâ bugün, birçok insan varisleri “sadece estetik bir problem” olarak görüyor. Evet, bazı varisler sadece estetik bir kaygı olabilir. Ancak varis hastalığı, tıbbi sorunlara neden olabilecek kadar yaygın bir hastalıktır ve bu nedenle sadece “kozmetik” değil, aynı zamanda “medikal” bir durumdur.
Peki, neyin “normal”, neyin “anormal” ya da “kusurlu” olduğunu nasıl bileceğiz? Daha doğrusu, bu benim işim ve ultrason, doppler gibi tekniklerim olduğu için ben anlayabiliyorum ama ya siz, sevgili okur?
Günümüzde güzellik sektörü, fenomenler, diziler, sosyal medya özellikle kadınlara belli kalıpları ve trendleri dayatıyor. Bu arada, kim ne yaptırmak istiyorsa estetik müdahaleler yaptırsın, kesinlikle karşı değilim, özellikle de bu onu/hissetmesini daha iyi yapacaksa. Burada altını çizmek istediğim nokta şu: Kadınlara neye benzemeleri gerektiğini söyleyen bu akımlardan mümkün olduğunca az etkilenerek önce “sağlıklı”, sonra “güzel” olanı seçmek çok önemli.
Görünüm, birçok nedenden dolayı çok önemlidir, bunu herkes kabul eder. Size burada, “önemli olan iç güzellik”tir gibi gerçeklikten kopuk ve zekânıza saygısız bir cümle yazacak değilim :) İkisi de önemlidir. Görünüm hem özgüven hem de başka birçok neden için önemlidir. Ayrıca toplumda saygınlık, konum, çevre için de dış görünüş önem taşır. Mevlana’nın da dediği gibi: “İnsan kıyafetiyle karşılanır, bilgisiyle ağırlanır, ahlakıyla uğurlanır.” Güzel görünmek, özgüven getirir; bu da cesaret, neşe ve başarıyı beraberinde getirir. Hedefimiz “sağlıklı güzellik” olmalı.